نيايشنيايش، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 11 روز سن داره

دخمل عسلي مامان و بابا

نیایش و خاله ها

1391/7/27 9:13
نویسنده : نرگس لقائي
1,125 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به عزیز دل مامان

خاله مژگان - دوست مامانی-هر از گاهی حرفای قشنگی برات مینویسه . دوست دارم اینارو داشته باشی و وقتی بزرگ شدی با جون و دل بخونی و تو زندگیت به کار بگیری.امیدوارم خانوم موفق و سربلندی باشی عزیزم.

"دختر قشنگم نیایش
برایت حرف هایی را می نویسم که وقتی خانم بزرگ و زیبایی می شوی به کارت می اید. مثل من، مثل مادرت که یاد گرفته ایم در سایه زندگی چگونه رفتار کنیم.
دخترکم! گاهی آدم ها حرف هایی می زنند که کافی است یک گوشت را بکنی در یک گوشت را بکنی دروازه و بعد می بینی زندگی چقدر بهتر است . آن آدم ها را بشناس . هر وقت ، هر وقت حرف زدند گوش هایت را در و دروازه کن . مبادا حرف هایشان را باور بکنی ها . مبادا حتی یک لحظه ، حتی یک لحظه برای حرف هایشان غصه بخوری یا یک آه بکشی ها . نه نیایشم ، "در و دروازه " کن گوش هایت را .

یک لحظه هایی ، یک ثانیه هایی ، یک اتفاق هایی را همیشه بگذار گوشه ی ذهنت . بگذار گوشه ی ذهنت و هر وقت فکر کردی دنیا چقدر مزخرف است و چه آدم هایی بدی توی دنیایت هستند به آن لحظه ها فکر کن . دنیا بد نیست ، آدم ها بد نیستند . دنیا و آدم ها فقط برای ثانیه هایی بد می شوند ، برای لحظه هایی . شاید یک وقتی برسد تعداد این لحظه ها زیاد شود . هیچ وقت ، هیچ وقت به خاطر این لحظات نباید از زندگی کردن ، از لبخند زدن پشیمان شوی . لحظه های خوب دوام بیشتری دارند . بگذارشان گوشه ی ذهنت برای روز مبادا .

ببین دخترم . آدم ها را قضاوت نکن . هیچ کس را و هیچ وقت . همیشه و همیشه بهشان فرصت دفاع کردن را بده . همه ی آدم ها ، همه شان هر چه قدر بد باید توی دادگاه تو حق دفاع کردن از خودشان را داشته باشند . کسی را قضاوت نکن . وقتی به کسی اجازه ی دفاع کردن را نمی دهی مثل این ماند که از او اجازه ی نفس کشیدن را بگیری و کسی که اجازه ی نفس کشیدن نداشته باشد می میرد و کسی که بمیرد گناهش گردن تو است. قضاوت نکن !

نیایش من به آدم ها بگو که دوستشان داری . دوست داشتن آدم ها هنر است . هر چقدر بیشتر آدم ها را دوست داشته باشی ، خودت را بیشتر دوست داری . بگو دوستشان داری . آدم ها برای همان لحظات بدی که گفتم گاهی لازم است بدانند کسانی هستند که دوستشان دارند و آن وقت خوب می شوند . وقتی خوب بشوند دیگر لحظات بدی وجود ندارد و آن وقت لحظات بدی هم برای تو نمی سازند . " دوستت دارم " گفتن تو شاید بشود جزو لحظات خوب آن آدم . فکرش را بکن تو بشوی یکی از اتفاقاتی که آدمی که از دنیا بریده ، تو را یادش بیاید . " دوستت دارم "گفتن تو را .

عزیز کوچک من ، به قلب کوچکت بگو آدم ها را ببخشد . بخشیدن آدم ها یکی از معجزه های خوب خداست . سعی نکن به زور کسی را ببخشی ، از روی عادت نه . از ته دل آدم ها را ببخش . آدم ها را ببخش برای لحظات بدی که برایت ساخته اند ، آدم ها را ببخش اگر قضاوتت کرده اند ، اگر یادشان رفته به تو بگویند دوستت دارند ، اگر حرف های در و دروازه ای زده اند . آدم ها را ببخش نه به خاطر کسی ، نه به خاطر چیزی . آدم ها را به خاطر خودشان ببخش . به خاطر لحظات خوبی که برایت ساخته اند - اگر لحظات خوب نداشته اند ، آن وقت آدم ها را به خاطر خودت ببخش تا لحظات خوب داشته باشی - .

راستی یادت نرود به خودت هم بگویی که " دوستت دارم " . یادت نرود که خودت را ، حتی خودت را هم " قضاوت" نکنی. یادت نرود که خودت را هم برای اشتباهاتت "ببخشی" . یادت نرود حرف های " در و دروازه ای " نه به خودت بزنی نه به کسی . با سرزنش و تحقیر کسی درست نمی شود . همیشه لبخند بزن دخترم ، همیشه
دختر کوچکم نمی دانم چه قدر به ریاضیات علاقه مند خواهی بود...در ریاضیات در جمع دودویی داریم

۱+۱=۱

دختر زیبایم عشق معنای نهفته در ریاضیات بولی است.یعنی تو یک هستی و زمانی که با یک دیگری جمع شوی حاصلت با او باید یک باشد.آری در منطق عشق دو معنایی ندارد.اما نباید تصور کنی چون حاصل یک با یک دو نمی شود پس حاصل یک با صفر برابر با صفر است!!!

۱+۰=۰ غلط است

همین منطق بولی می گوید حاصل عبارت بالا برابر با یک است.دخترم این بدان معناست که تو چه با دیگری باشی و چه با هیچ کس نباشی هستی و یک هم هستی.پس بدان عده ای از روی حماقت یا شاید هم سود جویی تو را تنها که باشی صفر می دانند...گویی اینان درکی از منطق عشق ندارند و همان دروغ گویانی هستند که می خواهند تو را برده خویش سازند.

نمی دانم اکنون که این جملات را می خوانی چند بهار از زندگی ات می گذرد، باید درس بخوانی رمز و راز ها یاد بگیری... شاید ستاره شناسی خواندی شاید نقاش شدی شاید استاد شاید دکتر شاید خانوم مهندسی شدی شاید موسیقی دان!! هرچه خودت خواستی هرچه دوست داشتی خدا کند زمانه با تو خوب تا کند.
به قبله ام

که سرگردان ِ یک نگاه توست قسم

ایمان می آورم

به شیطانی

که در چشم های تو می خندد

حرام می کنم خواب بی تو را

پناه می برم به آغوش بخشنده ات

و از آیه ای که بر لبهای تو نشسته است

هزار سوره تفسیر می کنم برای دوست داشتنت !"

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان سلدا
27 مهر 91 9:32
وای من که کلی تحت تاثیر قرار گرفتم ای ولللللل


خودمم خیلی لذت بردم واقعآً